Jeg vil give dig en gave – TEMA om introduktion 5

Den koster ingenting

Ok det passer faktisk ikke helt

Hvis du bruger gaven, koster den dig lidt

Men den koster dig ikke nær så meget, som hvis du ikke bruger den

Lyder det forvirrende

Her kommer forklaringen

Jeg vil give dig 1 ud af 3 bevæggrunde til at introducere din næste medarbejder, når du ansætter

En af de ting, der kan gøre forskellen

Altså forskellen på om den samme medarbejder er ansat i din virksomhed om et år

Vidste du for øvrigt at 4 ud af 10 nye medarbejdere ikke er en del af virksomheden efter 1 år

(det ved du selvfølgelig godt)

Nå, men altså 4 ud af 10

4 ud af 10 si’r du

Nu ved jeg tilfældigvis

At cirka 800.000 mennesker skifter job i Danmark om året

Det er dælen dulme mange

Stakkels dem

Det er jo hårdt at skifte job

Især fordi mennesker drives af vaner

Når man drives af vaner, skal der helst ikke rodes for meget op i dem

Så bli’r man rodløs . . .

Det bli’r der, når man skifter job

Altså rodet op i vanerne

Nå, men tilbage til min gave

Vidste du at ved at udnævne en mentor for din nye medarbejder minimerer du risikoen betydeligt for at miste medarbejderen igen?

Men

Husk

Husk

Husk

Det er ikke nok at udnævne en mentor og så tro, at den hellige grav er velbevaret

Det skal være en mentor, der kan afse tid til den nye og som ikke ser sådan her ud:

Når den nye medarbejder stiller det samme spørgsmål for 117. gang

Mon ikke denne mand også er træt af at få stillet det samme spørgsmål igen og igen

– Er du sikker på, du ikke er en korrupt mand, der lige har snydt en hel fodboldverden

Nå, men tilbage til mentorens rolle

Hvis mentoren har tålmodighed

Så garanterer jeg . . .

At den nye medarbejder bliver i DIN virksomhed . . .

Længe efter at det her blogindlæg har mistet sin nyhedsværdi

For det

Aller

Aller

Aller

Vigtigste du kan give din medarbejder

Er nemlig TID

Og ja, det koster lidt i starten

Men det koster ikke nær så meget, som hvis medarbejderen smutter igen efter 6 måneder

Det var min gave

Håber du kan bruge den, så du også kan få glæde af din nye medarbejder så hurtigt som muligt

Så har TIDEN nemlig hurtigt tjent sig hjem

Læs hele serien vedrørende introduktion her:

Begyndelsen

Læs her hvorfor Lars er en skuffet mand

Læs her hvorfor Betina er meget skuffet

Læs her hvorfor det er vigtigt at være forberedt

Læs her hvordan jeg havde det første gang, jeg var til step

De kærligste introduktionshilsener

Anne Mette

P.S. Fik jeg fortalt dig, at jeg er vildt god til det der introduktionshalløj. Jeg har nemlig gjort det rigtig mange gange

Tilbage til blogindlæg for virksomheder

Et uddrag af de kunder vi har hjulpet