Har du styr på din kundeservice?
Kan man sammenligne en virksomhed med en butik, når man skal rekruttere?
Læs med her og bedøm selv
Lad os starte med butikken:
Hvad er det, der får kasseapparatet til at sige ka-tjing?
Glade kunder!
Hvad gi’r glade kunder?
God kundeservice!
Hvad er god kundeservice?
God kundeservice er, når kunden får mere, end han har forventet!
Så fik vi vist det på det rene
Lad os så tage rekrutteringen
Sidste uge havde jeg travlt
Meget travlt!
Jeg skulle nemlig nå at være færdig med en rekruttering inden den første, så medarbejderen kunne sige op og starte den 1. november
Det lykkedes!
Så godt at virksomheden roste mig for at have gjort et grundigt stykke arbejde med at finde den rigtige kandidat
Men hvad virksomheden ikke vidste:
-Var hvad der foregik i kulissen, mens de bare ventede på, at jeg skulle præsentere den helt rigtige kandidat for dem
Det vil jeg nu løfte sløret for her med alle jer som vidner
Her er et udpluk af, hvad kandidaterne udtalte efter at være kommet i kontakt med os i forbindelse med rekrutteringen:
#1
4 kandidater sagde, at de følte en behagelig og afslappet stemning til samtalen og helt sikkert vil anbefale os, når de hører om nogen, der skal ansætte
#2
2 kandidater sagde, at de havde fået troen tilbage på, at rekrutteringsbureauer rent faktisk KAN bruges til noget
Den ene af dem blev ringet op i fredags med et afslag og et par fif til hans videre jobsøgning. Han blev meget glad og meget overrasket over, at vi tog os tid til det.
#3
1 kandidat skrev følgende:
”Mange tak for behagelig samtale i forbindelse med en opslået stilling.
Det var meget behageligt at være hos dig, og jeg følte, at du var oprindeligt interesseret i at høre omkring mine kompetencer inden for den stilling, jeg søgte. Samtidig var jeg meget tilfreds med dit kendskab til den branche og de aspekter, som var essentielle for netop denne stilling. Du kendte til dit produkt. I forhold til andre rekrutteringskonsulenter er du meget informationsrig, lyttende og ikke mindst meget professionel i din opfølgning af samme.”
Og hun fik ikke engang stillingen!
Hvad var det, der gjorde forskellen?
Hvorfor var kandidaterne helt ekstatiske over denne rekrutteringsproces
Ja, du har gættet det
Kandidaterne fik mere, end de forventede!
Sidder du tilbage og tænker, hvad rager det mig. Jeg skal jo bare have en rekruttering
Så kommer svaret her
Det handler om branding!
Ganske simpel branding af DIN virksomhed
Jeg er sikker på, at jeg har skabt flere kunder (læs kandidater) og vel at mærke dygtige kandidater til min butik ved at tage mig kærligt af dem, der gik og snusede
Fordi jeg gav dem mere end de forventede!
Du kan gøre det samme, når du skal rekruttere næste gang!
Eller lad mig gøre det for dig
Jeg skal nok tage mig kærligt af dine kunder/kandidater, så de får det helt rigtige billede af DIN butik
Og taler om dig ude i byen
På den FEDE måde
Så kan det også sige ka-tjing i DIT kasseapparat!