Har du styr på din kundeservice

Kan man sammenligne en virksomhed med en butik, når man skal rekruttere?‍

Læs med her og bedøm selv

Lad os starte med butikken:

Hvad er det, der får kasseapparatet til at sige ka-tjing?

Glade kunder!

Hvad gi’r glade kunder?

God kundeservice!

Hvad er god kundeservice?

God kundeservice er, når kunden får mere, end han har forventet!

Så fik vi vist det på det rene

Lad os så tage rekrutteringen

Sidste uge havde jeg travlt

Meget travlt!

Jeg skulle nemlig nå at blive færdig med en rekruttering inden den første, så medarbejderen kunne sige op og starte den 1. november

Det lykkedes!

Så godt at virksomheden roste mig for at have gjort et grundigt stykke arbejde med at finde den rigtige kandidat

‍Men hvad virksomheden ikke vidste:

-Var hvad der foregik i kulissen, mens de bare ventede på, at jeg skulle præsentere den helt rigtige kandidat for dem

Det vil jeg nu løfte sløret for her med alle jer som vidner

Her er nemlig et udpluk af, hvad kandidaterne udtalte efter at være kommet i kontakt med PLUSpersonale. Jeg beklager på forhånd, men pral KAN forekomme i efterfølgende afsnit.

‍Her er, hvad der skete:

#1

4 kandidater sagde, at de følte en behagelig og afslappet stemning til samtalen og helt sikkert vil anbefale mig, når de hører om nogen, der skal ansætte

#2

2 kandidater sagde, at de havde fået troen tilbage på, at rekrutteringsbureauer rent faktisk KAN bruges til noget

Den ene af dem ringede jeg op i fredags for at give et afslag og et par fif til hans videre jobsøgning. Han havde rykket for svar dagen efter samtalen. Det var ikke godt nok. Jeg skulle have givet ham et afslag samtidig med samtalen

#3

1 kandidat skrev en reference til mig

‍Lad os kalde hende Mette

Hun skrev:

”Mange tak for behagelig samtale i forbindelse med en opslået stilling. 

Det var meget behageligt at være hos dig, og jeg følte, at du var oprindeligt interesseret i at høre omkring mine kompetencer inden for den stilling, jeg søgte. Samtidig var jeg meget tilfreds med din kendskab til den branche og de aspekter, som var essentielle for netop denne stilling. Du kendte til dit produkt. 

I forhold til andre rekrutteringskonsulenter er du meget informationsrig, lyttende og ikke mindst meget professionel i din opfølgning af samme.” 

Og hun fik ikke engang stillingen!

Hvad var det, der gjorde forskellen?

Hvorfor var kandidaterne helt ekstatiske over denne rekrutteringsproces

Ja, du har gættet det

Kandidaterne fik mere, end de havde forventet!

Sidder du tilbage og tænker, hvad rager det mig. Du er da helt ude i hampen Anne Mette

Så kommer svaret her

Det handler om branding!

Ganske simpel branding af DIN virksomhed

Jeg er sikker på, at jeg har skabt flere kunder til min butik ved at tage mig kærligt af dem, der gik og snusede

Fordi jeg gav dem mere end de forventede!

Du kan gøre det samme, når du skal rekruttere næste gang!

Eller lad mig gøre det for dig

Jeg skal nok tage mig kærligt af dine kunder/kandidater, så de får det helt rigtige billede af DIN butik

Og taler om dig ude i byen

På den FEDE måde

Så kan det også sige ka-tjing i DIT kasseapparat!

Ses vi?

Skrevet 5. oktober 2016