Derfor er det vigtigt at stille krav til din outplacementpartner

Når du køber et outplacementforløb til en afskediget medarbejder, er der en ikke helt betydningsløs problemstilling

Brugeren og kunden er ikke den samme?

Den problemstilling står jeg med dagligt

Når du som virksomhedskunde køber et outplacementforløb til en medarbejder, som du skal afskedige, er der typisk 2 scenarier:

  1. Du har en outplacementaftale med et rekrutteringsbureau, som har fungeret godt i mange år (hvorfor lave om på det)
  2. Du finder et rekrutteringsbureau på google, som lyder som et godt tilbud

Begge muligheder er gode nok

For du kender jo ikke resultatet af nogen af dem

Det er nemlig ikke DIG der er brugeren

Og du har gjort din gode gerning

Både i at gøre noget godt for din medarbejder

Og brande din virksomhed

Men hvad nu hvis du har valgt forkert

Så har det jo egentligt den modsatte effekt

For så kan medarbejderen stadig tale grimt om VIRKSOMHEDEN og DIG

Og du vil aldrig finde ud af det

For du er jo ikke brugeren

Og medarbejderen er ikke ansat mere‍

Så ham kan du ikke spørge

Hvad kan du så selv gøre for at finde ud af, om du har den rette outplacementpartner

SPØRG DIN OUTPLACEMENTPARTNER OM HAN KAN MÅLE PÅ EFFTEKTEN

Kan han ikke give dig et svar på, hvor kort tid han er om at få din medarbejder videre, har han et problem

Og så bør du skifte til en, hvor du får value for money

Er det ikke det, vi alle gerne vil, når vi køber en vare?

Det tror jeg, det er

Så det er ok at stille krav‍

Stille krav til din outplacementpartner‍

Du er jo kunden 

Du må godt spørge, hvad dine penge egentligt bli’r brugt på

Men for at komme tilbage til det med brugeren og kunden

Brugerne hos mig er vildt glade

Glade fordi jeg giver dem noget, de kan bruge til noget

Og glade fordi jeg hjælper dem hurtigt videre

Jeg er ikke bange for, at mine kunder stiller krav

Jeg synes, det er helt naturligt at stille krav, når man køber en vare

Så siger jeg bare til dem, at 89 % af alle dem, der går i forløb hos PLUSpersonale er videre inden fort 3 måneder

På landsplan er det tal 33 %

Så stil krav til din outplacementpartner‍

Det ville jeg gøre, hvis jeg var kunde

/Anne Mette

Skrevet den 7. n0vember 2016