BLOG FOR VIRKSOMHEDER

FEEDBACK – VEJEN TIL UDVIKLING, ELLER HVA’?

6. MAJ 2019

Jeg forundres I onsdag da jeg gik hjem fra skole med mine børn, begyndte min datter på 10 år at tale om, at hun ikke ville i skolen dagen efter. Det plejer hun ikke at gøre. Moarrrrrrrr….alle de andre børn i klassen holder altid fridage. jeg får aldrig looooooov. Først kl. 21 da hun var

VÅGN OP ERHVERVSLIV!!!

6. MAJ 2018

Vågn op erhvervsliv!!! Hver 4. ledig er nyuddannet (20.000 ud af 80.000) Det var, hvad jeg hørte i nyhederne i går Jeg vidste det godt Altså ikke det nøjagtige tal Men jeg ved godt, at nyuddannede er en del af en kedelig statistik Hvad er så grunden til det??? Virksomhederne ved godt, det er dyrt at rekruttere Altså som i virkeligt dyrt Og nyuddannede er et usikkert […]

ANONYMISER ANSØGNINGER

2. MAJ 2017

Der er kommet et forslag på bordet om, at Københavns Kommune – Danmarks største arbejdsplads – skal anonymisere ansøgninger til ledige stillinger (af alle partier var det selvfølgelig SF, der kom med forslaget) Hvor er det godt tænkt Og hvor vil det være godt for HR branchen, hvis det rent faktisk går igennem Hvorfor ikke

SMØR MASKINERIET OG MINIMER SYGEFRAVÆR

2. FEBRUAR 2017

Vil du skabe en arbejdsplads, hvor medarbejderne er glade for at være? Vil du minimere sygefraværet? Glade medarbejdere præsterer bare bedre! Sagt med andre ord: Sørger du godt for dine medarbejdere, så sørger de godt for dine kunder!

UDVIKLING. HVA’ ER DET?

31. JANUAR 2017

Jeg er evighedsstuderende det har jeg erkendt for mange år siden ja mine børn synes faktisk det er lidt sjovt, når mor går i skole jeg bli’r aldrig færdig med at lære og jeg ved, at der er mange andre, der har det på samme måde og det er godt for det er de bedste

DEN 3. af 3 VÆRSTE FEJL DU BEGÅR VED MUS

26. JANUAR 2017

Den 3. af 3 værste fejl du begår ved MUS Jeg har engang været ansat i en virksomhed OK jeg har været ansat i mange Men lige præcis den her virksomhed Kender jeg ekstra godt Ja, jeg kender den faktisk på godt og ondt, kan man sige Men det, jeg vil fortælle om med den her virksomhed, er At de selvfølgelig afholder MUS Som så mange andre […]

DEN 2. af 3 VÆRSTE FEJL DU BEGÅR VED MUS

23. JANUAR 2017

Den 2. af 3 værste fejl du begår ved MUS Hvor mange medarbejdere skal du afholde MUS for? Er det 5, 25 eller måske 50 eller 100? Det er egentligt lige meget for: Uanset hvor mange medarbejdere du har Skal det være en god oplevelse for både medarbejderen, dig og virksomheden Tænker du også: Når jeg skal bruge så lang tid på MUS, så kan jeg lige […]

DEN 1. af 3 VÆRSTE FEJL DU BEGÅR VED MUS

18. JANUAR 2017

Den 1. af 3 værste fejl du begår ved MUS Spørger du sommetider dig selv om HVORFOR, du er tvunget til at afholde MUS samtaler? Tænker du, at det kræver FOR meget forberedelse, og at det er spild af tid? Frygter du, at samtalen bliver et mis match af alt muligt forskelligt, som ikke giver nogen mening? Så er du ikke alene! Det der med MUS er […]

TEMA OM MUS – DEN TILBAGEVENDENDE HOVEDPINE

15 JANUAR 2017

TEMA om MUS – Den tilbagevendende hovedpine Står du over for at skulle afholde MUS samtaler, og er det en evindelig hovedpine hvert år, når topledelsen beslutter, at ”sådan gør vi, for det har vi altid gjort” Så er der her hjælp at hente Jeg har nemlig valgt at guide dig igennem processen i år, så både du, medarbejderen og virksomheden får det bedste udbytte. Det giver […]

LYT OG LÆR I REKRUTTERINGSPROCESSEN OG MINIMER SYGEFRAVÆR

11. JANUAR 2017

Lyt og lær i rekrutteringsprocessen og minimer sygefravær Har du nogensinde tænkt på betydningen af din nye medarbejders første møde med din virksomhed? Er du typen, der tænker, det der rekrutteringshalløj – det kan jeg da lige klare mellem 16 og 17, når der er ro på kontoret. Læs med her og forstå vigtigheden af at rekruttere den rigtige medarbejder Som rekrutteringsekspert oplever jeg ofte, at virksomhederne […]

GIV MIG EN TIME – OG JEG BRANDER DIN VIRKSOMHED TIL UKENDELIGHED

28. NOVEMBER 2016

Giv mig 1 time – og jeg brander DIN virksomhed til ukendelighed I weekenden satte jeg mig for at rydde op i mit tøj Nu anser jeg godt nok mig selv for at være ordensmenneske med stort S Alligevel ligner mine hylder noget, der har set en tsunami Kort efter jeg møjsommeligt har lagt alle bluser sammen og lagt dem på den rigtige hylde Går der 2 dage […]

DERFOR ER DET VIGTIGT AT STILLE KRAV TIL SIN OUTPLACEMENTPARTNER

7. NOVEMBER 2016

Derfor er det vigtigt at stille krav til din outplacementpartner Når du køber et outplacementforløb til en afskediget medarbejder, er der en ikke helt betydningsløs problemstilling Brugeren og kunden er ikke den samme? Den problemstilling står jeg med dagligt Når du som virksomhedskunde køber et outplacementforløb til en medarbejder, som du skal afskedige, er der typisk 2 scenarier: Du har en outplacementaftale med et rekrutteringsbureau, som har […]

HAR DU STYR PÅ DIN KUNDESERVICE

5. OKTOBER 2016

Kan man sammenligne en virksomhed med en butik, når man skal rekruttere?‍ Læs med her og bedøm selv ‍Lad os starte med butikken: Hvad er det, der får kasseapparatet til at sige ka-tjing?

JEG VIL GIVE DIG EN GAVE – TEMA OM INTRODUKTION 2

19. SEPTEMBER 2016

Jeg vil give dig en gave – TEMA om introduktion 2 Den koster ingenting Ok det passer faktisk ikke helt Hvis du bruger gaven, koster den dig lidt Men den koster dig ikke nær så meget, som hvis du ikke bruger den Lyder det forvirrende Her kommer forklaringen Jeg vil give dig 1 ud af 3 bevæggrunde til at introducere din næste medarbejder, når du ansætter En af […]

DERFOR BLI’R JEG OPRIGTIGT KED AF DET – TEMA OM INTRODUKTION 1

13. SEPTEMBER 2016

Derfor bli’r jeg oprigtigt ked af det! – TEMA om introduktion 1 Den anden dag havde jeg besøg af Bettina Efter et glas vin (eller et par stykker) Begyndte Bettina at fortælle om hendes nye arbejdsplads Som hun havde været såååå spændt på at skulle starte på Ved du hvad Anne Mette, begyndte hun Neeej, sagde jeg lutter øren for, hvad der nu kom Jeg går på arbejde, […]

SØGTE DU ET JOB, MEN FIK EN STOL?

5. SEPTEMBER 2016

Søgte du et job, men fik en stol? Det gjorde Lars Lars er en meget skuffet mand. Han har nemlig lige fået et nyt job Et nyt job tænker du Hvordan kan han så være skuffet? Jo ser du, Lars havde glædet sig vildt meget, til han skulle starte på sit nye job Faktisk var han så ekstatisk, at han har fejret sig selv en hel måned […]

NÅR GLASSKOEN IKKE PASSER, OG GRÆSKARET HAR DEN FORKERTE FARVE

17. JANUAR 2016

Når glasskoen ikke passer, og græskarret har den forkerte farve Jeg vil gerne fortælle dig et eventyr. Eventyret om den forkerte prinsesse og hvor galt det kan gå, når man ikke har nogen ”fe gudmor” til at hjælpe sig på vej. Historien er egentlig blevet fortalt mange gange før . . . – Som godnathistorie – Ved spisebordet over spaghetti med kødsovs – Og alle andre steder, […]

Et uddrag af de kunder vi har hjulpet